Ne oldum? -1-

Volkan Biçer
2 min readMay 23, 2024

--

Son 3 senemi yatırımlara ayırdım, açık konuşmak gerekirse kendimi nasıl bu sürece koyduğumu bilmiyorum. Sanki bir şekilde bu saatten sonra “ancak bu olur” veya “bu olmalı” algısı vardı. Belki yarım emeklilik yaşarım diyerek girdim. Farklı bir pencere açmanın cazibesi de kesinlikle vardı… Başarılı olursanız, Başbakan olduktan sonra Cumhurbaşkanı olmak gibi bir şey… 70 küsür hükümet ve başbakan vardır ama 10 — 12 cumhurbaşkanı çıkar aynı dönemde… Haşa, tövbe, estağfurullah, teşbihte hata olmaz derler yoksa hiç böyle niyetimiz yok… Kapı çalmasın şimdi :)

Başarılı bir iş insanı 1) iş kurunca 2) büyütünce 3) para kazanınca 4) exit’leri yapınca yatırımcı olur diye düşündüm… Üniversite’de ortakantin.com, sonra mobilike ve Rollic Games ile beraber 3 exit’i tamamlamıştım.

Hazırdım sanırım. Bunlarla beraber özellikle Rollic Games kuruluşu ve ondan önceki 4–5 senede algım da; mobilike gibi bir şirketin kurucusu olduktan sonra “hiç bir şekilde yeni bir startup’ın başına geçmemem gerekir”, “metal yorgunluğu olur”, “sıkıntı seni ateşleyecek bir benzine dönüşmez, kendisinden kaçacağın bir yağmur olur”…. şeklindeydi…

Bunun yerine, beraber çalıştığım, çekicimle dövüp şekil verdiğim keskin , kaliteli, vizyonlu benim de çok borçlu olduğum kılıçların arkasında bir el olmak daha mantıklı geldi…

Kendi kafamda liderlik ancak, çevrende başka liderler ve hikayeler yaratabilirsen kıymetli olurdu, gerçek liderlik olurdu.…

Bunlarla beraber şunu da söyleyeyim; sektör içerisinde bir çok yatırımcının geçmişini inceledim, ağalar & paşalar akıyor maşallah... Okullar, geçmişler, yatırım ofisleri, yatırım bankacılıkları vs vs… Allah var kızım olsa süper damat adayları, oğlum olsa gelinim budur diyeceğim çok LinkedIn profiline baktım. Çok kıymetli insanlar var bu gerçek… Ama herkesin gelişi farklı… ve benim ufkum, tecrübeyle birleşmiş, başarı ile fırından çıkmış? O halde ben bu iş için biçilmiş kaftan mıyım?

Öyle ya, hiç şirket kurmamış adam neyi %100 hesaplayabilirdi? Maaş ödemek için kredi çekmemiş adam mı bilecekti, kim iş yapar? Yoksa çekmiş olan ben mi bilecektim? Girişim yönetmek manipülasyon kabiliyetidir, kimin daha iyi yapabileceğini onlar mı anlayacaktı, yoksa ben mi? Hayallerin, önce deli yorgunluğa, sıkıntılara, sonra başarılara, mutluluğa çevrilmesi noktasında, o yollarda kimin yürüyebileceğini onlar mı sezecekti ben mi?

Peki ya hiç şirketin başına geçmemiş adam nasıl anlayacaktı o girişimcinin köpek balığı mı yoksa balon balığı mı olduğunu? Ben artık balinaysam hepsini ben anlardım…

Dedim ve yatırımcı oldum…

25'in üzerinde şirkete yatırım yaptım. İçerisinde $1.000.000 yatırım yaptığım da var, $50.000 koyduğum da var.

Ve baaaaaaaaaammmmmmmm….. Şu ana kadar okuduklarınız olmadı… Olumlu veya olumsuz anlamda değil… Ama olmadı.

Bambaşka bir şey oldu…

Ne mi oldu?

Devamı sonraki yazıda…

--

--

Volkan Biçer

Çok şey unuttuk bugüne kadar, kararlarımız, yaptıklarımız, gördüklerimiz… Unutmamak için yazmak istedim tecrübeleri…