Ekibinden Korkan Liderler!

Volkan Biçer
2 min readDec 13, 2020

--

Ekibinizden gelen eleştirel sorular, herkesin önünde, ama kim sordu bilmiyorsunuz? Kaçar mısınız? Cevaplar mısınız?

Başlığa bakınca birilerini tenkit etmek için yazdığım zannedilebilir ama aslında değil…

Ben 11 senelik son yöneticilik tecrübemde özellikle son 4–5 yılda, her ay “All Hands” adını verdiğimiz toplu bilgi verme konuşmaları yapmaya çalıştım.

Bu toplantılara tüm ekip gelir, genel bilgi ve güncel durumları, şirketin makro açıdan nasıl gittiğini anlatmaya çalışırdım. Bir nevi hesap verme, bir nevi güncelleme konuşmaları olarak kabul ederdim.

Şeffaflık sizi uzak ufuklara ulaştırır…

Bu görüşmelerde en çok sevdiğim konu ise çalışanların sorularını cevaplamaktı. Tabii ki bu sorular herkesin önünde ve kimin sorduğunu bilerek yapılınca çok kolay, Çünkü soru sormak isteyen kişi zor soramaz, anında mimlenir, ekip lideri de seni yakaladım aslanım diyerek gururlanabilirdi, sonra vay o çalışanın haline…

Benim tercihim aşağıdaki şekildeydi;

  • Soru sorma işlemi global bilinen bir online platformdan yapılırdı.
  • Bütün sorular açık olacak şekilde, herkesin görebileceği ve kimin sorduğunun belli olmayacağı şekilde toplanırdı,
  • Bu durumda hoşuma gitmeyen soruları da sildirmek mümkün değildi, çünkü vay bu soru vardı patron sildirdi diyebilirlerdi.
  • Bir de en güzeli herkes soruları oylayabiliyordu ve en çok oylanan en yukarı çıkıyordu. Yani iyi bir soru gelirse kaçış yok :)

Geriye kalan tek şey zor veya kolay bütün bunlara cevap vermekten geçiyordu, genel izlenimim bu şekilde bir davranış benim ekibimle aramı daha iyi bir noktaya taşıyordu, onların da bana güvenini arttırıyordu.

Peki sorular neydi?

  • Bazen maaş zamlarının enflasyona göre düşük olduğundan,
  • Bazen X,Y,Z kişiler ile neden artık çalışmadığımızı ve yollarımızı ayırdığımızı (Normalde burada yazdığım “işten çıkarma” ama ben bu tabiri sevmiyorum.),
  • Veya şirkette spor salonu, berber, kuaför, manikür, pedikür olacağına bunlara harcanan parayı herkese neden bölüştürmediğimizi soru olarak sordular. ***
  • Benim aldığım kararları eleştiren ve sebeplerini soran da çok soru gelmiştir,
  • Bunlara ekleyebilecek en az 1000 adet daha soru vardır…

Tatmin oldular veya olmadılar, ama ben en azından kendi açımdan kararlarımızın sebeplerini anlatma fırsatı buldum. Sanıyorum, tatmin olmasalar bile “Adam en azından çıktı, cevap verdi, bu da iyi bir şeydir” demişlerdir…

Ekibinizden korkmayın, kararlarınızın arkasında durun ve sebeplerini anlatma fırsatları yaratın. Bu bir şövalyelik değil, güven ve bağlılığın artması için önemli bir silahtır…

:)

*** Dipnot: bir soruya örnek cevabımı da alt tarafa koydum.

Şirkette spor salonu, berber, kuaför, manikür, pedikür olacağına, bunlara harcanan parayı neden herkese bölüştürmediğimizi soru olarak sordular.

Bu soruya cevap olarak: toplam masrafları hesaplattım, aylık 16.400 TL çıkıyordu, şirkette 200 kişiydik, açık bir şekilde gösterdim, masraflar bu, şirkette bu imkanlar sadece size özel olarak devam mı etsin yoksa hepsini kapatıp kişi başı aylık 82 TL verelim mi? Vergiyle beraber heralde elinize 50 TL geçer… Oylattım ve herkes tabii ki devam dedi… Bunu soran arkadaşımız tabii ki kötü niyetle sormadı , ama bilgi eksikliği onun şirket hakkında olumsuz düşünmesini sağlıyordu. Sordu, cevapladım ve konu kapandı…

Problemi tespit et, çöz ve yoluna devam et…

AdColony Ofis Spor Salonu sanırım 2018

--

--

Volkan Biçer

Çok şey unuttuk bugüne kadar, kararlarımız, yaptıklarımız, gördüklerimiz… Unutmamak için yazmak istedim tecrübeleri…